מחפשים מתקין דקים? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

חידוש מדרגות עץ

חידוש מדרגות עץ, החל משיוף, ליטוש, צביעה או שימון וגם תיקון מדרגות עץ וחיזוק - כל מה שצריך בשביל להחזיר את מדרגות העץ שלכם למוטב, כאן בפורטל דקים פלוס.

מהו מחיר חידוש מדרגות עץ?

מחיר חידוש מדרגות עץ כולל ליטוש או שיוף וכמובן צביעת מדרגות עץ. המחיר הכולל של חידוש מדרגות עץ מתומחר לפי מדרגה והוא נע בין 40 - 60 ש"ח למדרגה. בגודל סטנדרטי, הוא כולל צביעת מדרגות עץ, ליטוש, שימון ובמידת הצורך תיקונים בסיסים.


מחיר חידוש מדרגה מעץ

מחיר חידוש מדרגה מעץ: 50 ₪

טווח מחיר גבוה 60 ₪

טווח מחיר נמוך 40 ₪


 

  • כמובן שגודל המדרגה עשוי להשפיע על המחיר.
  • סוג העץ גם משפיע על המחיר -> איפאה יקר יותר לחדש מאשר עץ אלון.
  • המחיר המוצג אינו כולל מע"מ.
  • אנשי מקצוע לרוב לא יגיעו בעבור מדרגה בודדת והתמחור גם יהיה בהתאם.

צביעת מדרגות עץ - מהן האפשרויות?

אי אפשר לדבר עם חידוש מדרגות עץ מבלי להזכיר צביעת מדרגות עץ, אז מהן האפשרויות הנפוצות בשוק?

  • צביעת מדרגות עץ עם לכה: אם רוצים לשמור על מראה העץ הטבעי ורק למרוח שכבת הגנה, ניתן להשתמש בלקה המתאימה לשימון, הגנה וכן - צביעת דקים ומדרגות מעץ. הלכה שקופה ולא משנה את הצבע, רק שומרת על העץ מפני רטיבות ומזיקים.
     
  • שימון מדרגות עץ: האפשרות המובילה כיום היא שימון מדרגות מעץ, יש המון סוגי שמנים אשר נועדו לתת מגוון רחב של גוונים על העץ. היתרון המרכזי הוא שמירה על טקסטורת העץ.
     
  • צביעת מדרגות עם צבע שמן: ישנם עצים בעלי צבע בהיר מידי. למשל צביעת מדרגות מעץ אלון זה נפוץ מאוד בצבע שמן. אפשר להפוך את המדרגות לצבע חום כהה, לבן, אפור ועוד.

איך התהליך עובד? בדומה לביצוע חידוש דקים, ניקוי המדרגות -> שיוף המדרגות -> צביעת המדרגות. ממתינים לייבוש בין 24 ל-48 שעות וזהו.
 

צביעת מדרגות מעץ

תיקון מדרגות עץ או החלפה לחדש?

האם כדאי לבצע תיקון למדרגות העץ או שמא להתקין חדשות? כל מקרה לגופו, ראו בטבלה:
 

הבעיה במדרגות כדאי לתקן? כדאי לעשות חדש?
מדרגה מתנדנדת או רופפת כן
סדקים בעץ המדרגות מדרגה בודדת - כן במידה ומדובר במספר מדרגות.
חיזוק ברגים במדרגות כן
שבר במדרגת העץ כן - מדרגה בודדת. במידה ויש כמה מדרגות
תיקון מעקה מתנדנד כן
חיזוק קונסטרוקציה לא כן


 לרוב חידוש מדרגות מעץ לא יכלול כל סוג תיקון מדרגות עץ, כמו למשל חיזוק קונסטרוקציה ועד להחלפת מדרגה. האמנם יש מצב בוא התיקון אינו כלכלי לכם ויהיה עדיף לעשות מדרגות מעץ חדשות לגמריי. אותו הכנ"ל גם בעבור רמפה מעץ ודקים מעץ.

 

תיקון מדרגות עץ

 

בכל כמה זמן לבצע שיוף וליטוש מדרגות מעץ?

לא בכל פעם שרוצים לצבוע את מדרגות העץ צריך לבצע ליטוש מלא. כאשר עושים חידוש מדרגות אכן, צריך לבצע ליטוש למדרגות העץ ולאחר מכן צביעה. חידוש מסוג זה "מעמיק" נקרא לו. נעשה אחת לתקופה של שנתיים או בהתאם למצב העץ אצלכם בגינה. כמו כן, ניתן לבצע שיוף מדרגות עץ ומריחת שמן, כמו שמבצעים שימון דקים. זה כן יכול להתבצע בתקופה קרובה יותר של פעם בשנה. אנו ממליצים לבצע תחזוקה למדרגות עץ ודקים על פי מצב ונראות הדק / המדרגות שלכם.